Private Air Charter: De flyver… Hvorfor er jeg funderet?

Private Jet Pilot overvejelser

Nogensinde spekuleret over, hvorfor nogle private fly kan takeoff eller lander på en bestemt lufthavn og tid, mens andre ikke kan? Mange faktorer påvirke en pilot beslutning ved indgivelse af en flight plan herunder: luftfartøjets præstationer, operative kontrolprocedurer, vejr, i lufthavnen højde og vægt af passagerer, besætning og brændstof. Disse faktorer gør det svært at forudsige flytider, brændstof stoppesteder og lufthavnen udvalg. Jeg har nedenfor for hver kategori og hvordan det kan påvirke din bestemt flyvning.

Luftfartøjets præstationer

Ikke kun er hver luftfartøjstype har sin egen præstationsegenskaber, men hver enkelte fly kan have forskellige vægte, ændringer og operationelle procedurer. For eksempel: en typisk Citation II har et kortere interval end et med en høj brutto Kit ændring, som gør det muligt at tage ud og lander med ekstra brændstof ombord. Også kan forskellige avionics påvirke den vægt og balance i et luftfartøj. Så er det fuldt ud muligt for en Citation II jet til at have en række 1, 000nm mens en anden kan rejse 1, 900nm på den samme dag og rute.

Operative kontrolprocedurer

Der er over 3.000 FAA certificeret luftfartøjsoperatører i landet, og hver følger operationelle procedurer, som de FAA og tredjeparts-revision virksomheder godkende og rutinemæssigt gennemgå for at holde luftfartøjsoperatører ansvarlige.

Vejr

Vind, nedbør og temperatur påvirker et luftfartøj ydeevnekarakteristika især når du flyver til eller fra lufthavne med en landingsbane længde er mindre end 6.000 fødder. Hvis banen er våd for eksempel, kan flyet have til at reducere mængden af brændstof den har om bord til at kompensere for den langsommere stoppe hastighed. Eller en høj temperatur, der thins luften kan reducere flyets evne til at klatre. Piloter tale med en certificeret vejr kortere før hver flyvning til at hjælpe dem med at planlægge i overensstemmelse hermed. Da vejret er variabel, kan en oprindelige rejseplan, der forudser en direkte flyvning justere for at medtage en brændstof-stop. På den anden side kan kraftig medvind tillade en direkte flyvning, når en brændstof-stop var oprindeligt planlagt.

Højde

Højtliggende tilbyder unikke udfordringer til piloter, da luften er tyndere og kræver hurtigere start og landing hastigheder. Omkringliggende bjerge udgør yderligere udfordringer, hvilket er hvorfor, for eksempel, Aspen lufthavn (ASE) har indført udgangsforbud mellem skumring og daggry at øge sikkerhedsmargener.

Vægt

Vægt er en af de mere kontrollerbar ydeevne variabler og typisk justeres for at kompensere for vejr og højde. Antallet af passagerer, besætning, bagage og brændstof er alle anslået inden flyvninger for at besætningen til at forudsige en sikker start og landing.

De fleste private luftfartøjsoperatører pådrage sig yderligere omkostninger når de skal forsinke, omdirigere eller lave en ekstra brændstof, stop. Så når en besætning anbefaler en suppleant, kan du være sikker de søger ud for din sikkerhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *